8 maj 2016

Jobbat i prunuslunden idag!



Eftersom jag lyckades bränna mig igår trots att jag trodde att jag var försiktig så medför det att idag har jag förvisats till skuggan. På förmiddagen har jag jobbat på i lunden och tillslut blivit klar med en rabatt och på eftermiddagen så skolade jag om 41 st chilin! 



Jag har delat och övervintrat små söta hostor i krukor nergrävda under vintern. För några veckor sedan fick de flytta in i gröna tunneln med lite ny näringsrik jord ovanpå. Det är hostan Mama Mia som jag har tänkt att ha som kantväxt i en rabatt. Idag åkte de ut för plantering i rabatten.



När jag tog ut dem ur krukan så såg jag att det fanns fler som kunde delas på ytterligare en gång. Ser ni feta masken som gillar jorden?! Några får växa till sig innan jag delar dem igen, vi får se hur det ser ut i sommar. 



Wilma var med, gärna i planteringen! Så fort jag jagade bort henne letade hon upp ett nytt ställe medan jag var upptagen med att plantera hostorna...


 Tillslut gav hon upp... dock i en annan rabatt! Ja vad säger man?


1 kommentar:

  1. De vet vad de vill :-)
    Vår katt Salix har precis samma "beteende", hon kan inte motstå en bar jordfläck...

    SvaraRadera