4 feb. 2015

En vecka med mig - dag 4


Onsdag
Onsdag morgon
Jag tar lite sovmorgon till halv åtta eftersom jag har vaknat i natt och kunde inte somna om. Idag har jag tur att jag kan ta sovmorgon eftersom jag ska jobba sent. Jag skjuter på tiden.
Frukost i lugn och ro, kollar social media och nyheter efter att djuren är omhändertagna. Drar ut på morgonkaffet, har lite svårt att komma igång känner jag. Svarar på några mail, sätter igång tvättmaskinen och vattnar mina frösådder.

Promenad
Bestämmer mig för att ta en långpromenad med hunden och passar även på att ta några arbetssamtal. Jag tycker verkligen att man skulle kunna promenera och tala i telefon mer än att sitta på kontoret och tala i telefon. Nu menar jag inte att man alltid ska tala i telefon när man promenerar, tvärtom, man (jag) ska träna på att vara här och nu. Jag ska faktiskt pröva det där med gående meditation i ett program sen. Men att sitta på möten, sitta och tala i telefon - det kan man absolut minimera!
Nu ska ni inte tro att jag snackade hela promenaden, 2/3 delar gick faktiskt i tystnadens tecken! Vi, hunden och jag, hann träffa getterna som finns en bit bort. Jag skulle lätt vilja ha getter om jag hade marken och möjligheter till att bygga mejeri... jag bara tänker mig gudomlig getost!

Lunch
Attans bananer, nu blev det en stressig lunch, jag glömde bort tiden utomhus. In med kyckling i ugn, hopp in i duschen och sen göra ordning mig och äta lunch samtidigt. Packa väskan och iväg till jobbet!

Utmaning
På vägen till jobbet tänker jag att jag är så himla tacksam över många saker och det känns bra. Jag har blivit mycket bättre på att se styrkor och det som är bra även om jag ofta tänker på allt elände som finns runt omkring oss. Bestämmer mig för att utmana andra och mig själv att ta en bild varje dag i 7 dagar på något vackert. Ett ögonblick av något vackert! Vi behöver fylla på med energi av olika slag för att orka slåss mot det "mörka". Mitt ögonblick i dag är geten som är såååå söt.  #Bondjäntansutmaning #vackrasteutmaning 

Processtöd och autismkurs
Jag har verkligen ett spännande och varierande arbete som är stimulerande. Jag träffar olika människor i olika sammanhang och lär mig varje gång i mötet med någon annan. Idag har min kollega och jag hållt i ett så kallat processtöd för några förste lärare och sen på kvällskvisten även en kurs om autism och hur man kan bemöta barn i affekt. Jag skulle verkligen kunna prata om mitt jobb hur länge som helst men det är inte poängen här. Ni får i alla fall lite insyn i mitt roliga jobb som jag brinner för.

Sena kvällen
Blir hämtad av maken och middagen står sent på bordet. Ibland blir det inte så mycket kvällstid men morgonen hade guld i mun. Snart ska gosa lite med hunden, pussa på maken och sen även träna medveten närvaro! Ska försöka landa, avsluta dagen lika lugnt som jag började den.

Vi ses i morgon igen! Och tack för alla kommentarer, värmer gott i hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar