22 juni 2014

Gamla köksträdgården


Gamla köksträdgården ser för eländig ut. Riktigt gräslig faktiskt! Ursäkta ordvitsen men det är nog det enda roliga med den just nu. Och inte har jag någon annan köksträdgård i stället. Japp, gissa om jag känner mig lite vilsen... Gamla köksträdgården står i träda och väntar på att "någon" ska komma och ta hand om den. Och det ska nog ske idag!

De gamla odlingsramarna ska jag återvinna till NYA köksträdgården, de ska skarvas lite och så kanske lite ny färg. Jag tror att det mesta faktiskt går att återvinna. Sedan blir det till att rensa och återigen rensa. Jag skulle egentligen ha två hushållsgrisar som bökar upp allt ogräs, framförallt kvickroten. Den är fördjävlig och jag upplever att den är svår att få bort. Alltså riktigt svår! :-/

Här ska det bli en blandning av örtagård och medelhavsgård, det där jag har försökt få till i flera år har nu äntligen mognat fram. Mera fjärilsväxter och några äppelträd. Det ska bli lite rundor och mys. Återkommer snart med arbete-pågår-bild.

1 kommentar:

  1. Grönt och fint : )
    Ska bli spännande att se din nya köksträdgård växa fram, men hur ska du klara dig i år utan grönsaker?
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera