26 okt. 2013

Biblioteket utökat!


För några veckor sedan var några jag känner på kurs med Sandor Ellix Katz... Grön av avund konstaterar jag att jag var inte där. Så det blev tröstshopping eller vad man nu kan kalla det. ;-) Nu skojar jag lite men visst, jag har köpt två nya böcker om mjölksyrejäsning och utökat samlingen av böcker. Och så blev det även en om "potager-odling".

De har legat hemma en vecka nu och jag har endast hunnit pilla lite på dem. Men det lilla jag ser gillar jag! Det kan vara så att t ex The Art of fermentation blir nya husbibeln eller i alla fall en av några andra husbiblar. Det finns allt i den!

Idag är en sån där dag som jag unnar mig att sätta mig en stund titta i mina böcker. Känns bra att varva jobb med lite inspirationsläsning!

Ha en go helg!

1 kommentar:

  1. Låter spännande! I helgen skall vi lära oss bla mjölksyrejäsning och andra konserveringsmetoder på min kurs, skall bli intressant..hmm undrar om det går att göra detta laktosfritt..tänker att det heter ju mjölksyrning..men jaja jag lär väl få alla svar i helgen.. ;) Längtar!

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera