10 maj 2013

Hönor och tuppar säljes!








 Tänker om lite i hönsgården och tänker sälja bort lite "familjer". Överst är det en dvärgkockinfamilj som har den vackraste tuppenen! Spräcklig och otroligt fin tupp, en frisserad höna och två "vanliga" dvärgkockinhönor.

Sedan har jag viltfärgade silkeshöns! En tupp och tre hönor. Dessutom en extra fin dvärgkockin tupp... Och sist men inte minst, RIR-familj. En tupp och tre hönor av den finaste sort.

Intressrad? Maila: johnna.gilljam@gmail.com



5 kommentarer:

  1. Önskar så att jag kommit längre i min bearbetning av H när det gäller höns. Så vackra de är!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Och här är det hönshusbygge på gång. Jag ska äntligen bli med hönor. Men bara 5 stycken. Och lite större raser ,som Brahma och Orpington;)
    /fia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt!
      Jag håller också på att byta bland annat till Brahma. Därav försäljning...
      Köper du ägg eller färdiga Brahmor? Varifrån? Jag är också intresserad!

      Radera
  3. Var bor du nånstans? RIR-familjen skulle passa hos mig. Men jag bor i Östergötland. / Hälsn. Ica

    SvaraRadera
  4. Tänk att det finns så många olika sorters höns. Underbart!

    SvaraRadera