1 aug. 2012

Rapport från Glädjehuset 1/8



Det växer gott i Glädjehuset, allt ifrån årets nyheter 
så som Tomatillo till goda gamlingar som tomater. 


Även om jag är glad att det växer på bra och 
frukten har kommit kan jag tycka att jag saknar färg!


Jag menar, grönt e skönt men 
jag vill ju börja skörda mina härliga grönsaker! 


Så här ser du ut på sidorna. Nu ser jag vilken förändring i odlandet det blir till nästa år... tomaterna som blir jättehöga får stå i mitten medan chili och paprikan får stå på sidorna då taket är som högst i mitten. 


Kycklingarna som är på tillväxt i Glädjehuset får nog ganska snart flytta ut permanent. Som det är nu så är de ute i en hage på dagarna och inne i Glädjehuset i en stor kycklinglåda på nätterna. Denna gula kyckling står på taket av kycklinglådan för foto, det är en friserad dvärgkochin. Vi har aldrig haft friserade höns så den blir faktiskt riktigt ful i mina ögon... eller fulsnygg! ;-)


Nä nu blir det till att gå och bära ut kycklingarna
 och vattna alla gröna sköningar!

Ha en trevlig dag!

3 kommentarer:

  1. Oj oj oj vad jag blir nyfiken och imponerad...
    Nu får jag lust att packa bilen med rudbeckior och ge mig av. När ska vi ses? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När kan du? Vill säga att det är bara att komma men... men... Jag börjar ju jobba på måndag, men på tisdag kan jag och sen till helgen! Vad skulle passa dig?

      Radera
    2. :-)
      Jag börjar också jobba på måndag. Efter ett års hemmavaro! Oj oj oj, hur ska det gå? Tja, det är ju inte någon brådska egentligen. Kanske att jag behöver nästa helg för att smälta veckan som har gått. Men någon helg därefter?
      Kram

      Radera