6 aug. 2012

En tur på hojen...


Idag har jag börjat jobba med mitt nya jobb. Dock har jag jobbat hemifrån(!) och i morgon blir det lika så. Först på onsdag ska jag fysiskt till självaste arbetsplatsen... Spännande!

Nu är det faktiskt så att jag ska arbeta ganska nära mitt hem så det blir till att cykla till jobbet, 8 km till jobbet och 8 hem. Framförallt för motionens skull men också för miljön. Äntligen kan jag ta mig till jobbet miljövänligt! Okej, det var väl inte helt galet att åka kollektivtrafik tidigare men detta är ju faktiskt ännu bättre.

Så efter dagens arbete satte jag mig på cykeln för att ta en tur... så att jag är förberedd inför onsdag. Kanske att det är lite kort om förberedelsetid eftersom det är redan på onsdag jag ska cykla drygt 1,5 mil men jag tänker att alla tramptag är viktiga. Även de idag.

Jag plockade ihop grejer i cykelväskan, pimpade den med reflexer och tog med mig en vattenflaska. På med stödstrumpa, cykelbyxor och hjälm. Sen for jag som en häst i galopp... nja... kanske inte riktigt. Halva av min cykelväg är på grus och vissa delar till och med lös sand så det gick inte så fort. Men vad gör väl det? Jag får väl se till att jag har gott om tid på onsdag ;-)

Något öm i baken ser jag inte fram emot morgondagen... 
men jag har hört att det som inte dödar, det härdar! 


3 kommentarer:

  1. Hehe jo du Bondjäntan.
    Det är lätt att glömma hur det känns efter en tids avhållsamhet från cykeln.
    Jag cyklade ALLTID massor jämt innan jag fick barn vid 35. Pga foglossningar avråddes jag från att hojja runt på slutet av av graviditeten. Första turen på cykeln en tid efter förlossningen gjorde mig helt salig.. en sådan frihet, en sådan lätthet, en sådan fart.... och gav en sådan smärta i bäckenbenet dagen efter! Jepp jag vet vad öm i baken kan betyda...
    En öm kram och lycka till på det nya jobbet från Malin

    SvaraRadera
  2. Heja heja! Jag är ALLTID för cykling! Kör försiktigt bara.

    SvaraRadera
  3. Halloj !

    Här har du en till som cyklar till och från jobbet, i ur och skur, sommar som vinter ! Tyvärr finns det även cykelmarodörer som inte är lika roliga (läs mer i mitt nuvarande inlägg om du vill ! )

    Tack snälla för alla fröna !! Återgäldar snart !

    Lycka till med cyklandet ... det onda går snart över !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera