15 apr. 2012

Kryddinvestering



En sak som jag hann med på Trädgårdsmässan innan jag gav upp var att besöka Klostra handelsträdgård! Annika med Naturliga Ting rekommenderad dem och pratade varmt om ägaren så det var bara ett måste. De odlar utan kemikalier och det mesta är kravodlat! Helt i min smak! :-)

Jag köpte mig en planta av salvia, två plantor av fransk dragon, en curryört och sist men inte minst en nyhet för mig; olivört. De skriver på hemsidan att "Olivört är en ovanlig ört som har en intensiv smak av oliv. Olivört passar bra i inläggningar och i sallader där den är mycket dekorativ."

Idag blir det till att försöka plantera dem i krukor med härlig mylla så att de får frodas vidare. Jag får nog be sonen om lite hjälp... han får bli min förlängda arm som hämtar jord och krukor :-). Jag är i alla fall piggare i humöret idag, gårdagen var verkligen ett bottennapp. Men jag ska försöka se framåt och pyssla med det jag kan och orkar. Och så ska jag stoppa näsan i mina kryddor!


Ha de gött gott folk!

Ps. tack för alla krya på dig önskningar! Det värmer gott! ds

2 kommentarer:

  1. Men stackare! Har helt missat att du är dålig, hoppas det vänder snart. Den där olivörten blir jag sugen på...måste spana in det på nätet.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag hade också missat att jag var dålig... ;-)

    Angående olivörten, ja den är spännande, det luktar verkligen oliver!

    SvaraRadera