1 mars 2012

Det som göms i snö kommer upp i tö...


Nackdelen med några + grader är att det som glömdes innan snön kom finns fortfarande kvar! Inga fina vårliga bilder med primula, sippor eller andra fina söta blommor här inte. Näe hos oss finns en gammal skottkärra, bambupinnar, eldningstunna, en pinnstol, yeh, you namne it.

När det töar upp och innan jag har hunnit röja av det värsta vill jag inte riktigt gå ut i trädgården, lite moment 22. Det känns inte alls lockande att det ligger strumpor fastfrusna i trädgården lite här och där tillsammans med märgben - hundens påhitt. Så charmigt. :-/

Efter uppstädning kanske jag ändå måste hitta på något vårigt, bara för känslan. En liten kruka med vårblommor kanske få den mest trista gråa trädgården att lysa upp?!

En vårkram till er alla!

4 kommentarer:

  1. :-D En strumpa fastfrusen i trädgården... Du är värre än vad jag är, jag hittade en trädgårdshandske i en av rabatterna. Dagens skratt, tack!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg igår och den verkar jättetrevlig. Jag är intresserad av allt slags textilt handarbete och det har dominerat min egen blogg. Men jag har ett ganska nytt spirande trädgårdsintresse och även en tanke att försöka leva mer hållbart och inte lika tärande på vår miljö. Ser fram emot att följa din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Alltid roligt med nya människor här.

      Radera