9 apr. 2011

Äntligen varmbänk!



Maken snickrade en kista efter önskemål tidigare i veckan då jag trodde att jag skulle hinna med att anlägga en varmbänk under veckan. Men ärligt sagt så behövde jag ju egentligen inte stressa med detta... allt kan ta lite tid, även för mig. Har lite svårt att inse att min tid och ork inte alltid räcker till. Här kan man se att bara på några dagar har snön töat och våren är faktiskt här!



Idag blev det ialla fall av. Sex skottkärror med obrunnen hästskit hämtade jag hos hästbonden. Hade ingen aning om att jag var så klen, det var ju "skita tungt liksom". Har nog blivit svag under vintern ;-) Maken hade till och med köpt en helt ny grep till mig så jag kunde ju inte be honom utan det var bara sätta fötterna i stövlarna och jobba på.



Fick lite hjälp av en höna pöna att sprida jorden ovan på hästskiten. Hon tyckte nog det var oerhört spännande till en början men tröttnade snart brist på mask. Först obrunnen hästskit, sedan planteringsjord, därefter vattning och sist men inte minst på med fönstret. Fick be maken och sonen om hjälp med att placera fönstret... var något trött i ryggen efter skyfflande och allt krattande under dagen. Oj vad nöjd jag är över min varmbänk. Hoppas bara att processen börjar och värmen i bänken visar sig snart!

I bakgrunden kan man se rosenträdgården som jag har storslagna planer för. Återkommer med det senare ;-)

Ha en härlig lördag!

5 kommentarer:

  1. Känner igen mig väldans väl i att vintern har gjort en lite "klen" ;-)

    Idag kroknade jag på att rensa rent blomsterlanden på skräp...illa ;-)

    Grattis till varmbänken. Något avis...

    SvaraRadera
  2. Åååh vad inspirerande! Har också planer på en varmbänk men får se om det blir först nästa år. Hönapönor har jag i alla fall lyckats skaffa,det är så trevligtmed hjälpredor i trädgården!

    SvaraRadera
  3. Vet du jag har också funderat på varmbänk, är sååå sugen på egna salladsblad nu, igår testade jag att gräva vid växthuset men det gick inte speciellt bra....men då kan man ju göra en låda ovan mark som ni har gjort, strunta i att spetta den i marken och köra! Så fin din låda blev!

    SvaraRadera
  4. Vad spännande med din varmbänk! Kanske man borde ta och fundera på. Skynda på trädgårdandet lite liksom. Vad ska du så däri då? Nyfiken i en strut som alltid... :-)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul! Håller tummarna att värmen stiger:) Fniss, i all hemlighet kallar vi ibland Cesars trädgård för Cesars gym;)
    Kram!

    SvaraRadera