21 nov. 2010

Flyttar...




Mitt RIR-par ska flytta idag till en annan hönsflock där tuppen ska få bli beundrad av många andra hönor. Jag hoppas verkligen att de ska trivas hos sin nya hönsfamilj och att det går bra. Där väntar bland annat en RIR höna på en ny stilig tupp. Kanske att jag kan tigga om ägg i vår så att vi kan kläcka fram nya söta härliga kycklingar?

Att paret får flytta beror inte på något annat än att de fyller ett större behov hos den nya hönsflocken än här. Jag har ju mina Sussex som är mina favvohöns och kan avvara detta par. Deras nya hönshus blir ett växthus?! Ja ni läste rätt, de har hönsen i ett växthus och jag ska berätta mer om det en annan gång. Urhäftigt är det i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att höra mer om hönsen som bor i ett växthus. Har aldrig hört om något liknande förut :-)

    SvaraRadera