30 nov. 2010

Brrrrr....


Visst är det härligt med snö och kyl?! Wilma the doggi stormtrivs och går gärna på lååånga promenader, även dagar när matte inte är så motiverad. Idag var en sån dag, kommer hem när det är mörkt, är frusen och trött. In och byta om till mer friluftskläder och termobrallor och ut!

Det är inte bara jag som är frusen. Även hönsen tycker nog att det är kallt. Vattnet i hönshuset hade frusit och då har vi värmelampa ovanför vattnet. Så nu har jag precis plockat fram lite matrester och lämnat hos hönsen som tröst. Dessutom har stängt igen för utevistelse då det sias om -20 grader i morgon. Men de snälla pullorna har ända hittills lagt ägg...vi får väl se nu när köldknäpparna kommer.

Nu ska jag sätta på mig yllekoftan och mysa lite!
Ha det gott i kylan!

2 kommentarer:

  1. Samma visa här i hönshuset, värmelampan räcker inte till..inte värper de ägg heller, strejk pågår....men är det mitt fel om det är kallt? Hundarna klagar inte, de viftar på svansen lika glatt ändå...
    Eija

    SvaraRadera
  2. Snälla höns... Fy bubblan vad vi har det kallt nu... igen...

    Det är bara att slå på myset för fullt:)

    SvaraRadera