29 nov. 2010

Begagnad julklapp?

(Bild lånad från nätet)

Läste i DN här om dagen om att många tycker att det är okej att få begagnade julklappar. Det var en undersökning som Blocket hade gjort och man kan ju fundera på själva ändamålet av undersökningen.... Och andra sidan, why not? Klart det borde vara okej med begagnade julklappar! Tänk om det blev "årets julklapp"?!

Så jag har börjat tänka, vad kan jag önska som skulle kunna vara begagnat och vad kan ge bort som är begagnat? Jag får återkomma med vad jag kan ge bort när jag hittar något... Men jag vet ju vad jag kan önska mig som är begagnat!

Gamla kokböcker!
Gamla kokböcker står ganska högt upp på min lista. Alltså kokböcker som är riktigt gamla och har mått som en nypa salt, en kopp mjöl och en handfull russin :-D. Ni förstår vilka skattgömmor dessa böcker måste vara?!

Kan ni tänka er begagnade julklappar?

7 kommentarer:

  1. Absolut! Planerar att ge bort minst en också...

    SvaraRadera
  2. Absolut, hellre en personlig begagnad än en opersonlig nyproducerad...Tänk att få en gammal spillkum t ex! Vilken lycka...
    Eija

    SvaraRadera
  3. Jag kan absolut tänka mig begagnat! Jag kan tänka mig att ge bort begagnat också, dessvärre kommer det inte bli så i år, men förhoppningsvis nästa! :)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar ge begagnat till barn när de fyller år och tycker att det brukar vara minst lika uppskattat. För att inte tala om när mina barn fått leksaker som mormor haft som barn. Det är kärlek!

    SvaraRadera
  5. råkade snubbla in på din blogg,mysig! Har också en förkärlek till gamla kokböcker. Börjar bli en liten samling och fler ska det bli ;)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle pussa tomten om han kom med en secondhand-klapp. ABSOLUT!!!

    SvaraRadera