10 nov. 2010

Attack...


Idag sent på eftermiddagen när jag kom hem så upptäckte jag att vi hade haft besök i hönsgården. Den enes bröd e den andres död... Ja så illa är det faktiskt. En rovfågel hade suttit och kalasat på en av mina unghöns av sorten Brahma. Ett grymt sätt att dö på.

Vi har under sommaren bytt hönsgård och inte lagt något när på den nya gården. Det är många år sedan vi har haft en hönsgårdsattack så inte tänkte jag på det. Och vi har ju nyligen nackat både tuppar och kalkoner som troligen har haft en avskräckande och störande effekt ända tills nu. Jag grämer mig och i helgen blir det till att sätta opp nät!

2 kommentarer:

  1. Jag beklagar sorgen... den arma lilla stackaren...

    SvaraRadera
  2. Hua så tråkigt, när man minst anar det så kommer dem. Det kan räcka med ett vanligt blått bärnät, de är ganska stora och lätta att lägga på.

    SvaraRadera