4 aug. 2010

Matblogg?

Näe inte matblogg men matinslag! Nu när det är skördetider så finns det så mycket gott att göra. Här om dagen skulle jag göra zuccinipasta som jag brukar göra och jag gillar skarpt. Jag tar en zuccinin som jag hyvlar på längden med en osthyvel och sedan skär jag dem i långa "spagettin". Jag blandar zuccinin med olivolja, salt och peppar och parmesan. Mums filibaba.

Dock tog jag ett steg till denna kväll med zuccinipastan. Jag stekte zucinin tillsammans med vitlök och chili! Tänk att mat kan vara så gudagott?! Attans bananer vad ljuvligt gott det blev.

I går skördade jag mina första rödbetor och kunde inte hålla mig, jag gjorde rödbet och fetaostsallad! Annars är ju kokta rödbetor med lite smör på väldigt gott... eller rödbetskalops.... eller rödbetsbiffar... eller...rödbetskaka...

Mums!

3 kommentarer:

  1. Gud så gott det låter!! Grönsaker är så himla smarrigt... i synnerhet nyskördade :-)

    SvaraRadera
  2. I Hugh Fearnley-Whittingstalls program Det goda livet nu senast, i måndags (http://fjarrkontrollen.blogspot.com/2010/06/hugh-fearnley-whittingstall.html), så hade de med massa rödbetsrecept på hur man kan göra glass och brownies på dem t ex. En superb grönsak!

    SvaraRadera