22 juli 2010

Bondepraktikan


Lyssnar på radion och de säger att Bondepraktikan talar om att idag börjar rötmånaden. Plockar fram min som heter Bondepraktikan eller Minnesbot för Lantmän av Alf Ljung. Lite kul är det att läsa faktiskt.

Den är uppdelad månadsvis och var läser man då just nu. Jo man tar och läser både juli och augusti ;-) Till min fasa läser jag Ohyra kommer gärna in i hönshuset vid denna tid... Uscha mig, ohyra är inte roligt. Nu har vi iof stängt igen hönshuset under sommaren men ändå... Och under Augusti står det Sjukdomar är vid denna tid mycket vanligt bland hönsen. Det var ju inte så roligt att läsa i den som jag trodde...

Brahmahönorna är en vecka gamla nu och äter som bara attan. Och nya kycklingar är på väg av sorten New Hampshire. Jag har förhoppningsvis förnyat besättningen till nästa år. Känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar