23 apr. 2010

U p p t i n a d

Kände igår kväll att det är dags att tina upp något, inte sura över väder och vind. Inte låta reta upp sig över okunnighet som så ofta lyser igenom i olika diskussioner om klimat eller matfrågan. Ställa sig ovan det...

Men med vackra ting runt sig är det lite lättare att tina upp. Så som blommorna jag fick i födelsedagspresent, de håller än, en vecka senare! Med goda saker som hemmagjord rabarber och fläder dryck kommer man långt! Attans vad gott det är med smak av sommar och idag har till och med solen visat sig lite då och då.

Ett plus att det piper för fullt i köket! Många kycklingar har kläckts i går och dag, inte undra på att jag tinar upp.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Ååå...kycklingar!! Jag hade hoppats på att någon av våra hönor ville lägga sig på ägg men det verkar inte vara aktuellt för ngn höna just nu. Förra vårens skulle nästan halva flocken ruva fram kycklingar även om flera av dem var lite "slarviga" så det inte blev så mkt av det hela...men i vår så verkar det vara helt ointressant att ruva. Har du några bra tips för att få dem intresserade av äggen som ligger i redena?

    SvaraRadera
  2. Fru Purjo: det finns ju träägg eller keramikägg som man kan lägga i redet för att lura hönsen... Annars vet jag inte, jag tror att hönsen gör som de vill!

    Lena; tack snälla. Snart kommer ju dina också!

    Hannele: japp. gäller hålla fokus på rätt sak.

    SvaraRadera