16 apr. 2010

Det goda...

Det har varit en bra arbetsdag idag. Känns som mycket blev uträttat och att det föll sig väl. Ibland är jag mer nöjd med mina insatser än andra gånger, ni vet väl vad jag snackar om?! Vissa dagar känns det extra gott!

När jag kom hem tog jag en långpromenad med the dooggi i solens sken. Tänk att det värmer så gott med solens strålar. I och för sig påbörjade jag den enkla linsgrytan innan jag gick ut. När jag kom hem så fortsatte jag på linsgrytan som blev Den goda linsgrytan.

Jag gjorde både tomatsås och "krossade tomtater" i somras och fryste in av alla tomater som blev över. Vi har under vintern haft mycket goda tomatsåser till maten och framför allt nyttiga. Nu tog jag fram det näst sista av tomatsåsen som är så fyllig och god. Den fick bli basen för min goda linsgryta! Vardagsmat blir till fredagsmat :-)

På min promenad så ringde en vän till mig som jag håller av mycket. Sedan januari har jag faktiskt även haft äran att arbeta med henne. Man kan säga att jag gillar henne "fett mycket asså"! Hon lyfter upp en, berömmer en och visar uppskattning. Det är så roligt att jobba med henne. Även när det blåser hårda vindar så är hon stabil och är någon att räkna med. Dessutom har hon otroligt nära till skratt! Hon är det goda... ♥

Nu tar jag helg och önskar Er en energifylld helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar